Czas do końca testu:
45:00 min

Test na świadectwo Radiooperatora

http://testylke.pl/

Z kilku podanych odpowiedzi do każdego pytania, proszę wybrać dokładnie jedną prawidłową odpowiedź. Aby zaliczyć test należy poprawnie odpowiedzieć na 75% pytań (jedna prawidłowa odpowiedź = 1 pkt.)

Powodzenia!

Czas testu: 45 minut


  1. Głównym celem stosowania przeciwwag w systemach antenowych naziemnych i pokładowych radiostacji lotniczych jest:

    zwiększenie czułości odbiornika radiostacji
    zwiększenie mocy nadajnika radiostacji
    ukierunkowanie wypromieniowanej przez antenę radiostacji wiązki fali radiowej, co daje efekt znacznego zwiększenia zasięgu łączności
  2. Akumulator powinien być przechowywany:

    w stanie naładowania
    w stanie całkowitego rozładowania
    w stanie rozładowania do 50% swej pojemności znamionowej
  3. W stacjonarnej antenie lotniczej VHF SAL-6011 przeciwwaga anteny to część oznaczona numerem:

    3
    2
    1
  4. Dla potrzeb lotnictwa szybowcowego wykorzystywany jest zakres częstotliwości:

    225 – 400 MHz
    122,200 – 122,900 MHz
    118,000 – 136,975 MHz
  5. Naładowany akumulator zasilacza o pojemności 10 Ah w czasie rozładowywania dostarcza prądu o natężeniu 1A przez okres:

    10 godzin
    15 godzin
    5 godzin
  6. Aby włączyć blokadę szumów w pracującej radiostacji RS 6102 należy:

    blokada szumów włącza się samoistnie przy przekroczeniu określonego poziomu hałasu
    ustawić VOL w skrajnym lewym położeniu, włączyć SQ
    ustawić żądany poziom głośności, włączyć SQ
  7. ATC (Air Traffic Control) prosi o identyfikacje. W radiostacji KX 155 należy:

    nacisnąć PULL IDENT
    ustawić częstotliwość ATC w oknie NAV i prowadzić korespondencję
    odpowiedzieć podając znaki statku
  8. W transponderze KT-76A migająca dioda IDENT przekazuje następującą informację pilotowi:

    samolot jest w zasięgu Radaru Wtórnego SSR
    samolot jest w zasięgu Radaru Pierwotnego ASR
    transponder uległ awarii
  9. Aby przekazać informację o awarii radiostacji pokładowej za pomocą transpondera KT-76A należy:

    nacisnąć przycisk IDENT
    ustawić przełącznik WYBÓR FUNKCJI w pozycję ALT
    pokrętłami ustawić kod 7 6 0 0
  10. Podstawowy rodzaj emisji wykorzystywany w łączności fonicznej w lotnictwie to:

    F3E
    GFSK
    A3E